2011年8月28日 星期日

日式綠茶雪糕伴紅豆湯


暑假快完結了,我的悠長假期亦完結 !

在這數天內,我每天不停烹煮美食,這陣子整得最多要算是甜品了 ~  自家製綠茶雪糕,健康少糖,伴以自家製紅豆湯,綠茶與紅豆的好朋皮配搭,美味冰凍透心涼 ! 






自家製,無花假~





 

迷你蛋黃奶黃月餅

一年容易又中秋 !  去年整左「傳統蓮蓉月餅」「吉蒂貓冰皮月餅」,當然唔少的「玉桂狗造型月餅」喇!  ~ 很高興各款月餅都得到大家喜愛。

今年跟風又學整「迷你蛋黃奶黃月餅」,食譜取自去年蘋果日報的月餅食譜,我只做了一半份量,奶皇味道剛剛好,不太甜,不過焗起之後餡料略為乾身,下次要加多少少油和水份先得。



 





初初壓模都好靚仔嫁,

 

 




第一次焗左5分鐘取出時仍然十分靚仔, 




 



不過掃蛋之後再焗就太深色,下次要小心控制爐溫先得 。(我覺得原食譜用230度太高了,下次我會改用180度試下,食譜嘅野唔可以盡信,始終要自己親自試過才可配合自家的爐具。)





原食譜材料 :



餅皮材料


糖漿 420毫升、花生油 120毫升、鹼水 12毫升、麪粉 600、手粉適量



餅皮做法

1.將麪粉放於枱面,挖出小洞,注入生油、鹼水、糖漿,用刮刀輔助拌勻。
2.
將麪糰搓至軟滑,若麪糰黏住枱面,可灑入少許手粉。
3.
搓好後放碗中,蓋上濕毛巾,放雪櫃冷藏一晚。
 




奶黃餡料:麪粉/粟粉/奶粉各 90、雞蛋 10隻、牛油(室溫)/吉士粉各 80、砂糖 600、花奶 400毫升


做法 :


1.砂糖、粟粉、麪粉、奶粉、吉士粉拌勻,加入牛油搓勻。


2.逐少加入花奶,一邊用手拌勻以防起粒,再加入拂勻雞蛋,慢慢攪拌以防起粒。


3.將拌勻的材料倒入碟中,放入鑊用中火隔水蒸 25分鐘至熟透。取出放凉後,放入雪櫃冷藏一晚。


4.將奶黃餡搓成長條形,再分成小份備用。


5.取出餅皮麪糰,搓成長條狀後分成約 20一小份,於枱面灑上手粉,放上麪糰後用膠刮刀壓薄成片,包入餡料。


6.餅模內灑入適量手粉,將麪糰滾上小量麪粉略搓成長形放入模內。用力平均壓一下,擠出空氣,將多餘麪糰取走,然後左、右兩邊各大力拍一下,最後反轉餅模扣拍出月餅。

7.將月餅排於焗盤,餅面噴少許清水,放入已預熱至 230℃ 焗爐,焗 5分鐘至微金黃色,取出在餅面掃上蛋液,再焗約 15分鐘便成。

P.S.- 記住月餅焗好後要放置2-3天,讓餅皮回油才好食啊!

 

 

 

2011年8月23日 星期二

我家沒有電飯煲? ~


現代家庭廚房必備有的家庭小電器 - 電飯煲 !

可是...我家沒有電飯煲啊 !

大大話話都已經有六年無買電飯煲囉 !  無他嘅....因為揀唔啱囉。  印象中最後一個是日本牌子的快思邏輯電飯煲,可惜煲飯速度一點也不快速,2碗飯要煲一個小時才有得食,真是慢到嘔,皆因日本人對食飯有要求,米加水後要用溫水浸半小時,然後才烹煮,出來的白飯才好吃,就是因為呢個原因,將個飯煲設計成按掣後先浸米30分鐘後才煲,攪足一個鐘才有飯食 !  加上煲底花左又黏底,最後都冇再買電飯煲囉。

冇左電飯煲之後,我就買左菲姐個壓力煲,加埋蒸鍋便可以蒸飯蒸餸,方法好簡單,水滾後氣閥鎖上計5分鐘後熄火,讓氣閥自然下墜,約15分鐘後便煮好白飯。

由於去年底廚房換左用電磁爐,壓力煲用唔到,於是又研究用其他鍋具煲飯,之前都有寫過一篇blog有關用鑄鐵鍋煲白飯的比較,
大家可以參考下 :  Le Creuset vs Staub@白飯篇

不過用鑄鐵鍋只可以煲白飯,無左蒸餸的功能,而且只餘下另一個爐頭來煮餸,對於在職主婦來說,放工回家已是晚上七點幾,好想快手煮好晚飯,如果可以飯餸一齊蒸,時間快左效率高,最重要是可以節省能源,在現今講求環保的大氣候下,真是一舉兩得。

買電磁爐時送了一個8公升的湯煲,正好夠大用來蒸飯蒸餸。

其實蒸飯一點也不難,份量很易控制,米與水的比例是 1 : 1,即是1杯米量杯米,加1米量杯熱水 (注意蒸飯是要下熱水),水滾後中火蒸20分鐘,便有兩碗白飯,很易吧 !  想軟腍點便多加少少水。

 
 


我用樂聲牌電磁爐,如果只是蒸白飯,我會用4度火力,如果是飯餸一齊蒸,我會用5度火力。
電費計算 : 4度火是500W耗電量,用一小時電費 $0.50,蒸飯用20分鐘,電費是 $0.167,好慳 !

 


放上一孖臘腸一齊蒸又得。



加上蒸架,冬菜蒸豬肉,飯餸一齊上桌。
 


又或者一邊爐頭蒸飯+蒜頭豆豉蒸排骨,set 時間20分鐘,另一邊爐頭整鹽油水煮大眼雞魚 (12分鐘),炒莧菜 (5分鐘),真係20分鐘煮好晒所有餸 !

 
 




   
 
   
 

 
 
 
 
 
 

2011年8月22日 星期一

洛神花茶


洛神 ~ 很美的名字 ~ 剛巧電視又重播蔡少芬主演的洛神,SET 好錄影留待慢慢睇 !

言歸正傳,其實我想講嘅係呢啲洛神花,味道酸酸,加點冰糖煲一煲就飲得,放入雪櫃雪凍生津解渴,標籤寫著它還有其他功效,大家可以睇下~











 

 

 

自製泰式綠咖哩雞

呢款綠咖哩食譜又是來自「小廚神」其中一位小廚師 JACK 的比賽菜色 ~  THAI GREEN CURRY CHICKEN,在8強淘汰賽中 JACK 以呢味菜嬴了評判 NO.1 的評價,可以說是冠軍菜色!  很想試下它的味道,於是在小廚神網頁找出食譜,試下用不同的材料來烹調綠咖哩。

市面上的食譜多數是叫人用現成的咖哩醬,但自從塑化劑事件及黑心食物不斷污染我地的食物,可以的話還是由自己用新鮮的食材來烹調食物,好讓一家大細食得安心又放心。  

今次去了新墟的泰國香料檔買材料,九層塔一束、檸檬葉、香茅、青辣椒....加加埋埋才十塊錢,真是經濟 ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

亞JACK的綠咖哩醬材料及做法 :

材料 :
綠色大辣椒  4隻 (去子,切碎) ~ p.s. 愛辣人事可加多辣椒份量至6隻
薑  3CM長 (去皮,切碎)
香茅 2支 (切碎)
檸檬葉 4片 (切碎)
青蔥 2棵 (切碎)
蒜頭 4粒 (去皮,切碎)
紅蔥頭 2粒 (去皮,切碎)
金不換 basil 1束 (約1/4杯,取葉子,切碎)
鹽  1/4茶匙
水  2湯匙

將以上材料放入食物處理機內完全打碎,便成綠咖哩醬。 




 



綠咖哩雞材料 :
雞脾肉 2件(洗淨抹乾水份,用少少鹽、糖、生粉醃味)
綠咖哩醬 1/4 杯 (約3湯匙,可視乎個人口味調整)
魚露 1湯匙
椰糖 1茶匙 (可用砂糖代替)
鹽 1/4茶匙
椰汁 200ml
豆角 適量 (切段約6cm長)



做法好簡單 :
1. 燒熱鍋子,加油一湯匙,先將綠咖哩醬爆香2-3分鐘,
2. 加入雞肉、豆角炒 4-5分鐘
3. 加入椰汁、魚露、椰糖及鹽調味,煮一會便可上碟。










小插曲 ~

1.  切辣椒的時候忘記了戴手套,左手5隻手指被辣椒汁液灼傷,灼熱刺痛,晚上仍未減退,老公提議上網尋方法解救,找來一個方法,都幾有效,同大家分享 :
用砂糖加水,將手浸10-15分鐘,便可減少灼焯熱剌痛感覺,又學多一樣知識了~


2.  餘下的綠咖哩醬,放入鍋子煮滾,待涼後儲存於雪櫃,盡快用完 (由於無加入防腐劑,5-7天內要用完)

 



 

 


 

 

 

 



 

 

 

 

 

2011年8月21日 星期日

桂花薑糖燴啤梨


近日愛上看電視節目「做個小廚神」,是一群年齡只有8-12歲的小朋友大鬥廚藝,很驚訝他們的廚藝,無論各地菜色、甜品、PASTA 對他們來說全無難度,節目已去到中段,現在只淘汰餘下8人,很緊張啊 !  心急的我上網看了給果,原來是ISABELLA贏左,不過我會追睇埋餘下的比賽。

從烹飪節目中學到了很多新的菜式,而在小廚神比賽中亦不例外,有一次他們要做「燴梨」,我心裡想西方人很喜歡用紅酒玉桂八角之類的香料來燴梨,如果改用中式材料,可以揀什麼來做燴梨呢?  一想便想到「桂花」。桂花清香,加上小小的薑味,呢個配搭一定夾!  立即行動去左超市買左3個啤梨開工囉 ~








材料 :
啤梨 (不要太熟) 3個
桂花糖 2湯匙
冰糖 50克
薑片 2-3 片
水 適量
牛油紙一張 (剪裁成鍋子直徑大少少,中間開幾個小孔)


 


做法 :

1. 啤梨去皮去芯,




2.  取一鍋子,放入桂花糖、冰糖、薑片、啤梨,加水750ml (約2杯半-3杯)




3. 蓋上紙蓋,小火炆煮35-45分鐘,中途要不時轉動梨子,直至啤梨腍身,用竹籤輕易插入即可,小心取出梨子,


 



 


4. 餘下的桂花糖水隔渣,取200ml 放入小鍋子中,可視乎個人喜好另加入一片薑片加重薑味。




 5. 加熱至水份揮發調成濃糖漿,




6. 將糖漿淋上燴啤梨上一同享用。





啤梨吸收了桂花及薑的香味,又香又腍又好味,正 !